Avoin teemanumero: Tulevaisuustiedon laajeneva kenttä

Pääkirjoitus:
Tulevaisuustiedon laajeneva kenttä / Juho Ruotsalainen

Referee-artikkelit:
What is a food system scenario made of? Review of scenario elements in Finnish, European and Global studies / Kalle Aro, Karoliina Rimhanen, Pasi Rikkonen and Titta Tapiola

Yksityiset tiedustelutoimijat tulevaisuustiedon tuottajina / Roope Tuovila

Artikkelit:
Marsin ja Chilen talous / Olli Hasu

Siunauksen signaalit – Kirkko etsimässä hengellisyyden heikkoja signaaleita / Lari Lohikoski

Ennakointi työelämäläheisessä opetussuunnitelmatyössä ammattikorkeakoulussa / Anne Mecklin

Ammatillisen korkeakoulutuksen mahdollisia tulevaisuuskuvia vuoteen 2030 / Mauri Kantola, Mervi Friman, Pentti Rauhala, Hannu Kotila ja Tapio Kalevi Huttula

Kommentti Kantola et al. artikkeliin: Korkeakouluvisiot kohtaavat haasteellisen tulevaisuuden / Osmo Rauhala

In Memoriam:
Muistokirjoitus: Matti Leskinen 1941–2023 / Erkki Aalto ja Marja-Liisa Viherä

TILAUKSET

Futura-lehti tulee Tulevaisuuden tutkimuksen seuran jäsenille jäsenetuna, myös sähköinen Futura. Painetun lehden vuosikerta 53 euroa. Vuosikerta ulkomaille 63 euroa. Irtonumero jäsenille 8 euroa, muille 14,30 euroa.
Tilaukset: toimisto@tutuseura.fi (painettu lehti).
Sähköinen Futura-lehden irtonumero 12,50 e.

Kirjoittajakutsu

Futura 3/2023 on monen vuoden teemoitettujen numeroiden jälkeen täysin avoin kaikenteemaisille teksteille, joten nyt kannattaa tarjota artikkeleita itseäsi kiinnostavista aiheista!
Vierailevana päätoimittajana toimii väitöskirjatutkija Juho Ruotsalainen (Turun yliopisto).

Haemme avoimesti tulevaisuudentutkimuksen ja ennakoinnin teemoja käsitteleviä vertaisarvioitavia artikkeleita, artikkeleita, katsauksia, kirja-arvosteluja, puheenvuoroja ja muita vapaamuotoisempia kirjoituksia. Kirjoituksissa tulisi käyttää tulevaisuudentutkimuksen lähteitä. Kirjoitusohjeet: https://www.tutuseura.fi/wp-content/uploads/2011/10/Futuran_ohjeita_kirjoittajille-2.pdf.
Jos kiinnostuit, ota yhteyttä: juho.ruotsalainen(at)utu.fi.

Tähän numeroon 3/2024 ehdotettavat tekstit ja abstraktit lähetetään lehden toimituksen portaaliin: https://journal.fi/futura. Vertaisarvioitavien artikkeleiden määräpäivä on 15.5.2023 ja muiden tekstien 30.5.2023. Vertaisarvioitavien ja tavallisten artikkelien osalta pyydetään lähettämään ensin maksimissaan 250 sanan abstrakti 8.2.2023 mennessä.